ترکاشوند: صعود والیبال ایران به المپیک را فراموش کنید خط و نشان شمس آذر برای پرسپولیس | در قزوین کار راحتی ندارید! تاریخ و ساعت بازی شمس آذر و پرسپولیس در لیگ برتر | تقشه‌های اوسمار برای آخرین مهمانی تاریخ و ساعت بازی استقلال و گل گهر در لیگ برتر | آبی‌ها در انتظار لغزش رقیب سقوط لیگ برتر فوتبال ایران به رده ششم آسیا حسین طیبی: در سخت‌ترین گروه جام جهانی قرار گرفتیم جدول لیگ ملت‌های والیبال در پایان هفته نخست | ایران در قعر جدول! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی والیبال ایران و آرژانتین(۷ خرداد ۱۴۰۳)| باخت میلی‌متری ایران مربی تیم ملی فوتسال افغانستان: شانس صعود داریم پرسپولیس در قزوین میزبان است! گولسیانی در قزوین هم غایب است اوسمار جواب نکونام را نمی دهد دو ایجنت مانع ادامه کار اوسمار با پرسپولیس عدم استقبال اوسمار از حضور مهمانان در تمرین پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و سویا| پایان قشنگ ژاوی شانس بیشتر قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر | احتمال مسجل شدن قهرمانی سرخ‌پوشان در هفته بیست و نهم قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال انجام شد | مسیری آسان برای شاگردان شمسایی پخش زنده بازی ایران و آرژانتین در لیگ ملت‌های والیبال + تماشای آنلاین نکونام: برادران حیدری جدول لیگ را عوض کردند
سرخط خبرها

کاپیتانی دختر شطرنج‌باز مشهدی در آوردگاه دانشجویان آسیا

  • کد خبر: ۷۹۴۲۳
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
کاپیتانی دختر شطرنج‌باز مشهدی در آوردگاه دانشجویان آسیا
رقابت دختران دانشجوی ایرانی در قهرمانی شطرنج آسیا درحال برگزاری است.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بعد از برگزاری افتتاحیه مجازی و آنلاین مسابقات قهرمانی دانشجویان آسیا، دختران شطرنج‌باز قاره کهن، از پشت صفحه شیشه‌ای رایانه‌ها، رهبری صفحه شطرنجی رقابت‌ها را برعهده گرفتند. تیم‌ملی ایران نیز با کاپیتانی دختر پرافتخار مشهدی این‌بار به‌عنوان قهرمانی این قاره بزرگ چشم دوخته است.

 

ویروس کرونا با خودش تغییرات زیادی را به‌همراه آورد که از مهم‌ترین آن‌ها در دنیای ورزش رقم خورد؛ از مسابقات بدون تماشاچی گرفته تا رقابت‌های از راه دور در رشته‌های مختلف ورزشی. اما یکی از رشته‌هایی که از همان روز‌های نخست خیلی راحت با این محدودیت‌ها کنار آمد، شطرنج بود. دومین مسابقات آنلاین شطرنج دانشجویان آسیا ۱۱ تا ۲۲شهریور امسال از سوی فدراسیون آسیایی ورزش‌های دانشگاهی و با مشارکت فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی اندونزی و فدراسیون آسیایی شطرنج درحال برگزاری است.

کاپیتان تیم چهارنفره ایران

از صبح روز جمعه ۱۲ شهریور، دومین دوره مسابقات شطرنج آنلاین دانشجویان آسیا در بخش انفرادی دختران به‌میزبانی اندونزی با رقابت ۴۱ دانشجو از ۱۰ کشور به‌صورت آنلاین آغاز شد. این مسابقات در ۹ دور به روش سوئیسی برگزار خواهد شد که ۴ دانشجوی کشورمان در بخش دختران با کاپیتانی استاد بین‌المللی بانوان، وصال حامدی‌نیا، دختر شطرنج باز مشهدی، حضور دارند. استاد بین‌المللی بانوان، آناهیتا غلامی اوریمی، صفورا قانع و طناز ازلی نیز دیگر اعضای تیم دختران هستند. در هریک از روز‌های جمعه، شنبه، یکشنبه ۳ دور بازی انجام خواهد شد.

دومین تجربه حامدی‌نیا با دانشجویان آسیا

وصال حامدی‌نیا ورزشکار ۲۰ ساله مشهدی، اکنون دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد است که موفق شد در انتخابی تیم‌ملی دانشجویان دختر در بین ۳ بازیکن برتر کشور جا بگیرد. در اولین دوره که پاییز سال گذشته برگزار شد، تهران میزبان این رقابت‌های مجازی بود و شطرنج‌بازانی از ۱۳ کشور در آن شرکت کردند. در این دوره دختران سوم آسیا شدند و پسران ایران نیز به عنوان نایب‌قهرمانی رسیدند.

 

در ترکیب تیم ملی سال قبل وصال حامدی‌نیا، نیکی نادرنیا، کیانا عرب و کیمیا قاضی‌الشریف حضور داشتند که به‌جز حامدی‌نیا امسال هیچ یک از ۳ ورزشکار دیگر در ترکیب جای نگرفتند و چهره‌های جدید جای آن‌ها را گرفته‌اند و تنها بازیکن باتجربه آن‌ها اکنون دختر ورزشکار مشهدی محسوب می‌شود. در بخش تیمی، مغولستان با کسب ۲۰ امتیاز قهرمان مسابقات شد، اندونزی با ۱۸ امتیاز به نایب قهرمانی رسید و تیم دختران ایران با ۱۶ امتیاز سوم شد. حامدی‌نیا در بخش انفرادی با چهارونیم امتیاز در رده شانزدهم جای گرفت.

انتخاب سرمربی ۴ روز قبل از مسابقات

در فاصله ۴ روز مانده به شروع مسابقات، از سوی هادی بشیریان، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، سرمربی تیم ملی شطرنج دانشجویان برای هدایت ملی‌پوشان در رقابت‌های شطرنج دانشجویان دانشگاه‌های آسیا معرفی شد و او کسی نبود جز شادی پریدر، از شطرنج بازان مطرح ایران. به این ترتیب هدایت دانشجویان کشورمان در این رقابت‌ها را شادی پریدر به‌عنوان سرمربی، خاطره عزیزی به‌عنوان سرپرست فنی و محمد ابراهیم زاده به‌عنوان سرپرست عهده‌دار شدند. البته تیم‌ملی در این مدت در اردو به تمرینات می‌پرداخت. در آخرین تمرینات ملی‌پوشان که با اجرای مربی ارشد فیده امیررضا پوررمضانعلی برگزار می‌شد، قواعد و تجارب مسابقات آنلاین بررسی و درباره برخی طرح‌ها و مباحث راهبردی بحث و تبادل نظر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->